8 tipp, hogy tényleg tökéletes legyen a karácsonyi party

Ugyan most még elképzelhetetlen, hogy két hónap múlva télikabátban fogunk fagyoskodni és várjuk a taxit – ami persze késik – hogy elvigyen bennünket a karácsonyi partyba – de nekünk már szinte minden gondolatunkat ez a hangulat tölti ki.

Minden cég életében, mérettől függetlenül az egyik elengedhetetlen év végi rendezvény a karácsonyi party. Az egész éves hajtás után ez lehet maga a nagybetűs KÖSZÖNET, az employer branding egyik legjobb terepe: a dolgozók itt érezhetik talán a legerősebben a munkaadó megbecsülését.

De mitől lesz valóban tökéletes? Mit kell feltétlenül szem előtt tartani és mit érdemes kerülni?

Ezekre gyűjtöttük össze a válaszokat, rendezvényszervezői szemmel.

1. Fontos a jó időzítés

Egy karácsonyi party mindig az év elengedéséről, a felszabadult szórakozásról kell, hogy szóljon. Érdemes tehát, ha lehet úgy időzíteni, hogy a vendégek tényleg azt érezzék, hogy lezárhatnak egy sikeres évet, nem kell attól szoronganiuk, hogy még a legfontosabb munkák előttük vannak, másnap teljes erőbedobással dolgozniuk kell.

2. Tájékoztassunk időben

Ha  azt szeretnénk, hogy a részvételi arány magas legyen anélkül, hogy kötelezővé tennénk, értesítsük a munkavállalókat kellő időben a rendezvény dátumáról. Legalább egy hónappal az esemény előtt tegyük be a naptárakba az időpontot, ezzel biztosak lehetünk abban, hogy nem szerveznek más programot arra az estére. Adjunk apró információkat arról is, mi vár rájuk az este folyamán. Így folyamatosan fenntarthatjuk az érdeklődést, és biztosak lehetünk abban, hogy mindenki megjelenik az eseményen.

3. Kevés kötelező elem

A karácsonyi partyk, ha bevalljuk, ha nem, kicsit a gőz kiengedéséről is szólnak – ezért óvatosan  bánjunk a kötelező elemekkel, prezentációkkal, hosszú vezetői beszédekkel. Ez az este tényleg a dolgozókról kell, hogy szóljon, olyan tematikát, vagy szabadon választható programot érdemes összeállítani, amit felszabadultan tudnak élvezni.

4. Különleges élmény

Akkor marad a party egy jó bulinál intenzívebb élmény, ha olyan környezetbe visszük el a vendégeket, ahol nem fordulnak meg naponta, különleges ételeket és italokat kóstolhatnak meg, kapnak valami többet, mint amihez a hétköznapokban hozzá vannak szokva. Ha például a dolgozók gyakran járnak belvárosi szórakozóhelyekre, akkor számukra kell valami plusz ötlet, vagy formabontó megoldás.

5. Mérjük fel az igényeket

Egy jó koncert különleges élmény lehet a dolgozók számára, de ehhez ismernünk kell a többség ízlését, sőt érdemes akár meg is szavaztatni, milyen stílusú zenét, vagy koncertet szeretnének a vendégek.

6. Izgalmas tematika és egy-egy különleges gag

Mivel túl sok kötött programot és elemet nem javaslunk, ezért fontos egy jól eltalált tematika, ami összefogja az este programját és néhány különleges gag vagy ötlet, ami tényleg örömet szerez a vendégeknek.

7. Italok és ételek

Minden cég arculata más, a munkavállalók kor szerinti összetétele is sokféle lehet. Érdemes az előző évek tapasztalatairól megkérdezni őket, mi az, ami a legjobban ízlett nekik, mit hiányolnak. Ahol például az a tapasztalat, hogy az ültetett vacsora nem aratott túl nagy sikert – érdemes ehelyett sokféle fingerfoodot kínálni az italok mellé.

8. Ajándék

Nincsenek általános érvényű szabályok, de mégis fontos, hogy a vendégeknek maradjon  – akár valami apró, de kedves – kézzelfogható ajándék, ami otthon is emlékezteti őket a cégre és a mögöttük álló sikeres évre.