Céges rendezvények – szükség van rájuk? Néhány példa a válaszhoz!

A céges rendezvények sokkal többet jelentenek annál, mint amire először asszociálnánk a szó hallatán. Legyen szó éves díjkiosztó ceremóniáról, egy ünnepélyes gálavacsoráról, könnyed nyári piknikről vagy közös nyaralásról, sokkal mélyebb üzenetet, tartalmat hordozhatnak, funkciót tölthetnek be, mint egyszerűen a fáradt gőz kiengedése. A vállalati események segítenek:

Értékelni a munkatársakat

Elősegíteni a kreativitást

Növelni a vállalati morált

Létrehozni egy jobb, motiváltabb csapatot

A vállalati kultúra javítása

A társasági események kiváló lehetőségei annak, hogy kihangsúlyozzuk a vállalat alapvető értékeit és kultúráját. Az alkalmazottak olyan cégekben akarnak dolgozni, ahol elkötelezettnek és megbecsültnek érezhetik magukat. Bizonyított tény, hogy az elkötelezett munkavállalók 2,5-szer hatékonyabb munkaerők, illetve 87%-kal kisebb valószínűséggel hagyják el vállalatukat, mint a kevésbé elkötelezett társaik.  Éppen ezért annak tudatában érdemes megtervezni az eseményeket, hogy tisztában vagyunk azzal, hogy mi teszi munkavállalóinkat boldoggá. Ez az employer branding.

Az employer branding elvein haladva a jól megtervezett céges rendezvények hirdethetik a cég elismertségét, és fontos szerepet játszhatnak az új alkalmazottak toborzásában. Az emberek olyan helyen akarnak dolgozni, amely hiteles, és arra törekszik, hogy megbecsülje és értékelje dolgozóit.

Alkalmazottak elkötelezése

A munkatársak díjat kaphatnak teljesítményükért, illetve a vállalati kultúra és az értékek példaértékű kifejezéséért. A díjazottak megkapják a nekik járó elismerést, ráadásul úgy érzik majd, mintha hatással lennének magára a vállalatra. Ezektől a díjaktól érzik majd magukat értékesnek és fontosnak, és nem mellékesen csodákat tesz majd a termelékenységi mutatókkal.

Ha a vállalat nagyszerű évet zár, ünnepeld meg! A cég ünnepe az alkalmazottak és partnerek ünnepe is.  

Tartsd meg az alkalmazottakat

Egy Gallup-tanulmány megállapította, hogy a dolgozók átlagosan mindössze 13%-a elkötelezett munkahelye iránt. Az el nem kötelezett munkatársak csak fizetésükért dolgoznak, nem tesznek valódi erőfeszítéseket a munkájukba. Ezzel szemben az elkötelezettek a vállalati kultúra valódi, aktív részei. Örömmel tölti el őket munkájuk, és lelkesen mindent bele is adnak, mert megbecsülve érzik magukat és tudják, hogy fontos szerepet játszanak a vállalat sikerében.

“A céges rendezvények valójában egy nagyobb stratégia részét képezik, elősegítik az alkalmazottak munkahelyhez való kötődését, és a másik oldalon pedig a munkahelyeket, hogy érdekesebb és értékesebb célpontjai legyenek a munkavállalóknak” – mondta Damon Guidry, az Adobe Global Event Stratégája.

Csapatépítés

A csapat összekovácsoló rendezvények egyszerű, de nagyszerű eszközei a falak és akadályok lerombolásának. A kohezív csapatok produktívabbak és kreatívabbak. Plusz, ha egy barát vagy egy erős csapat dolgozik együtt, mindig nagyobb a motivációs erővel bír.

Alkalmazottak és vezetők összekapcsolása

Gyakran mély szakadék húzódik a vezetők és a munkavállalók között. Csökkentheted ezt a gap-et, ha biztosítasz számukra a munkán kívül egy olyan helyet, lehetőséget, ahol találkozhatnak, megismerhetik egymást. A csapatépítő tevékenységek segítenek a munkatársaknak a főnökeiket kvázi barátként láttatni. Semmi nem teszi annyira emberarcúvá a vezetőt, mint amikor egy céges rendezvényen, pikniken, gyermekeivel, kollégái körében lazít. Ezek a helyzetek azt mutatják, hogy a vezető is ember és igénylik, hogy dolgozóik közvetlenül kapcsolódjanak hozzájuk.

Network

A személyes kapcsolatok mellett a vállalati események létfontosságúak lehetnek a hálózatépítés szempontjából is. A dolgozók személyesen találkozhatnak munkatársaikkal vagy ügyfeleikkel, így valós networking tud megvalósulni. Ilyen eseményeken, kötetlen légkörben olyan kapcsolatok, kötődések létesülnek, amelyek hosszabb távon is előnyökkel bírhatnak karrierjük szempontjából.

Használjunk friss ötleteket

Akinek mindig ugyan abban a munkakörnyezetben kell dolgoznia, elengedhetetlen, hogy a monotonitás jelei meglátszódjanak munkáján, hozzáállásán. Az akkumulátorokhoz hasonlóan az embereket is fel kell tölteni néha. Ez azt jelenti, hogy időnként szünetet kell tartanunk, lépést kell változtatnunk, és új dolgokat kell kipróbálnunk.  

A problémától való visszalépés, egy kis távolság kialakítása időnként szükséges, hogy megnyissa az ajtót a kreatív gondolkodáshoz, a jó döntéshez. Voltál már úgy, hogy egy matematikai problémát nem tudtál megoldani, de felálltál egy kis szünetet tartottál, és máris megkaptad a választ? Ugyanez igaz a céges rendezvényekre. A munkatársak belesüppedhetnek egy problémába, projektbe, de egy-egy vállalati esemény biztosítja a távolságot és inspirációt, amire szüksége van a kreativitás szárnyalásához.

Csökkentsd a stresszt

Határidők, visszajelzések, ügyfelek igényei, kemény főnökök. Egy munkahelyen szinte bármi bírhat stressz faktorral. A társasági események lehetővé teszik az alkalmazottak számára, hogy kiszakadjanak a stresszből és lazítsanak! Mint, ahogy a gyerekeket is kikapcsolja a tanórák közötti szünet, amikor is az udvarra kiszaladva önfeledten labdázhatnak egymással. A felnőttekre pont ugyan így igaz ez. A céges családi nap vagy ünneplés egy giga projekt vagy egy intenzív időszak után csökkentheti a stresszt és motiválhatja az alkalmazottakat a nehéz időkben.

Összegezve, a vállalati rendezvények az employer branding legfontosabb elemei, melyek segítségével valóban úgy érezhetik kollégái, hogy nélkülözhetetlenek, értékesek és a brand, a cég fontos építőkövei, melyekre mindig számítani fognak!